انتشارات هدهد

hodhod publication

انتشارات هدهد

hodhod publication

انتشارات هدهد

بسم الله الرحمن الرحیم
«لَهُمُ البُشری فِی الحَیوٰةِ الدُنیا و فی الاخره، لا تبدیلَ لِکلماتِ الله ، ذالک هُوَ الفُوْزُ العَظیم» (یونس 64) آنها را پیوسته بشارت است هم در حیات دنیا (به مکاشفات در عالم خواب) و هم در آخرت (به نعمتهای بهشت). سخنان خدا را تغییر و تبدیلی نیست، این است فیروزی بزرگ.
=========================
باَللّهُمَّ صَلِّ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، مَا اخْتَلَفَ الْمَلَوانِ وَ تَعاقَبَ الْعَصْرانِ وَ کَرَّ الْجَدیدانِ وَ اسْتَــقْــبَلَ الْفَرْقَدانِ وَ بَلِّغْ روحَهُ وَاَرْواحَ اَهْلِبَــیْـتِهِ مِنَّا التَّحِیَّةَ وَالسَّلامِ.
بار خدایا بر آقای ما حضرت محّمد و آلش درود فرست به عدد اختلاف رنگها و به عدد سپیده صبحها و زردی غروبهایی که آمده و خواهد آمد و به عدد تکرار شب و روز و به تعداد ستاره هایی که طلوع می کنند و به محضر روح پیامبر اکرم و ارواح طیبّه اهل بیت او از طرف ما درود و سلام برسان.
========================
ارادتمند و ملتمس دعا : غلام غلامان اهلبیت
محمد حسین صادقی - مدیر انتشارات هدهد
شماره مجوز از وزارت ارشاد : ۹۹۹
مذهبی، آموزشی، هنر و ادبیات
09176112253
*************
هدهد ، پیام آور عشق و فرزانگی
مشاوره ، ویرایش و چاپ کتاب
افست - دیجیتال
**************
Mohammad Hossein Sadeghi
Manager of Hodhod Publication
Hodhodzar@gmail.com
00989176112253

اولین انتخابات انجمن شهر در زرقان

پنجشنبه, ۲ دی ۱۴۰۰، ۰۲:۱۲ ب.ظ

هوالجمیل

مکاتبات تأسیس شهرداری در زرقان

برای اولین بار ابوالحسن معینی طالقانی بخشدار زرقان در 20/2/1318 مکاتبات تأسیس شهرداری در زرقان  را شروع کرد و پس از یکماه در مورخه 19/3/1318 با شماره 2102 به هیئت وزیران پیشنهاد شد. پس از طی مراحل متعدد و پیگیریهای بسیار، تأسیس شهرداری در زرقان طبق تصویب نامه شماره 4589 مورخه 1/5/1318 جلسۀ 27 تیرماه 1318 به تصویب هیِت وزیران رسید و مراتب از طرف وزیر کشور با امضای فریدونی – در تاریخ 27/5/1318 به استاندار فارس - ابوالحسن پیرنیا ابلاغ و درخواست تشکیل انجمن شهر شده است. نامه ابلاغی وزیر نیز در تاریخ 1/6/1318 به دفتر بخشداری زرقان رسیده است.

اولین انتخابات انجمن شهر زرقان

طبق اسناد موجود در بایگانی راکد شهرداری زرقان اولین انتخابات انجمن شهر در تاریخ جمعه 9/6/1318 رأس ساعت 4 بعد از ظهر در مدرسۀ کوچه ترکها برگزار شد.

هیئت نظارت: 1- حاج محمد کاظم حمزوی 2- علی اکبر پزدان پناه 3- میرزا محمود بیگ یزدان پناه 4- حاج ابوالقاسم نوروزی 5- شیخ محمد تقی قدسی 6- عباس بخشنده

از سه طبقه : تجار ، رسته‌ها و مالکین

در تاریخ 12/6/1318 اسامی استخراج  و بر اساس اکثریت آراء به بخشداری زرقان معرفی شدند:

1-        حاج محمد کاظم حمزوی با 251 رأی

2-        میرزا حاجی بابا اسلامی 242 رأی

3-        حاج علی اکبر یزدان پناه 183 رأی

4-        محمود بیگ یزدان پناه 150 رأی

5-        محمد آقا معینی 98 رأی

6-        حاج خلیل شیعه 96 رأی

سه نفر از منتخبین فوق عضو هیئت نظارت نیز بوده‌اند که در آن زمان مشکل قانونی نداشته است.

 

لازم به ذکر است که تا قبل از آبانماه 1316 اداراتی به نام استانداری، فرمانداری و بخشداری و مدیرانی به نام استاندار، فرماندار و بخشدار در ایران وجود نداشته و در تقسیمات کشوری و مناصب اداری نامهای دیگری وجود داشته است لذا براساس تاریخ اداری کشور و همچنین بر اساس نامه های موجود در «زرقان نامه» بخشداری زرقان همزمان با تمام بخشداریهای قدیمی کشور در تاریخ 19 دیماه 1316 به وجود آمده و اولین بخشدار زرقان مرحوم غلامعلی گزرسس بوده که تا قبل از آن تاریخ نیز نایب الحکومه ارسنجان و کربال بوده که مرکز آن در زرقان و بندامیر بوده است. بعد از او مرحوم ابوالحسن معینی طالقانی بخشدار زرقان بوده و تا سال 1335 چندین بار مرحوم گزرسس به تناوب مسئولیت بخشداری و (چند سالی کفالت شهرداری زرقان) به عهده داشته است.

اولین تقاضای مردم ارسنجان برای تأسیس شهرداری در ارسنجان با 140 امضا روی نامه رسمی کشوری در تاریخ 4/4/1315 به زرقان ارسال و از طریق حاکم زرقان به مقامات استان و کشور ارسال شده ولی توسط هیئت دولت رد شده و طبق مدرک فوق، شهرداری زرقان پس از چندین سال پیگیری به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرداریهای کشور در تاریخ 27 تیرماه 1318 به تصویب هیئت وزیران رسیده و در همان سال شروع به کار کرده است . والسلام / هدهد . 2/10/1400

۰۰/۱۰/۰۲
انتشارات هدهد - Hodhod publication

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.